REDESIGN / Memoryspel

De Canadese theoreticus Marshall McLuhan zei het al in de jaren 60: de toekomst kan alleen voorspelt worden door in de achter-uitkijkspiegel te kijken. Bij design is dit ook het geval, 99% van design is re-design.
Het setje met de melkverpakkingen is een goed voorbeeld van re-design. Het design van de nieuwe verpakking bevat een afbeelding van de oude verpakking. Het refereert op een opvallende manier naar het vorige design. Het setje kaartjes met de draaitelefoon laat zien hoe een ouderwets ontwerp in deze tijd wordt toegepast. Je kunt dan wel vragen stellen over de functionaliteit. Bij de kaartjes met de ‘led’gloeilamp komt het design en de functie overeen, het maakt alleen gebruik van een geheel andere techniek.

 

_500x333_redesign_memoryspel_500x353_redesign1_500x353_redesign2_500x353_redesign3_500x353_redesign4_500x353_redesign5_500x353_redesign6_500x353_redesign7_500x334_redesign_memoryspel2